Thank you! Your submission has been received!
Oops! Something went wrong while submitting the form.
ניהול תהליכים מקבילים: איך להתראיין לכמה חברות ולשמור על השפיות
אנחנו נוהגים לחשוב על תהליכי גיוס כהליך לינארי, שבו נעים קדימה שלב אחרי שלב, עד שלבסוף מגיעים לקו הסיום. אך בעולם האמיתי לרוב ננהל מספר תהליכים לינארים במקביל, שמוביל ללחץ, טעויות, ובלבול. אם נרצה את הסיכוי הטוב ביותר לעבור את כל שלבי הראיונות, נצטרף למצוא טכניקות לניהול המידע, הזמן, והאנרגיה בצורה יעילה.

ראיון טוב
טייטלים: ג׳וניור, סניור ומה שבינהם
פרק 22: בעולם העבודה, אחת הדרכים הכי ברורות להגדיר רמה או ותק של מעצב היא על פי הטייטל שלו. ועד כמה שנרצה להגיד לעצמנו שאין לטייטלים משמעות, בסופו של דבר הדבר הראשון שאנחנו עושים אחרי קידום זה לרוץ לעדכן את הכותרת בלינקדאין. אבל לטייטלים יש משמעות יותר עמוקה מאשר כלי להשוויץ מול זרים באינטרנט - הם יכולים להיות כלי חשוב בניהול הקריירה. ההשראה השבועית: https://www.amazon.com/USAOPOLY-Vibrant-Guessing-Perfect-Together/dp/B084D2XQ9F?th=1

ראיון טוב
מה הסיפור שלך: איך להפוך סיפור חיים לסיפור שפותח דלתות(חי! עם ׳מקס אימפקט׳)
פרק 20:
אין פגישה עם אדם חדש, בין אם בראיון עבודה או בפארק עם הכלב, שבה לא נצטרך לענות על השאלה הידועה ״ספר לי על עצמך״. למרות שכולנו מאוד אוהבים לדבר על עצמנו, האמת היא שרובנו לא טובים בזה. אך כמו כל סיפור, סרט, או ספר, עם מעט עריכה ויצירתיות נוכל להפוך את הסיפור האישי שלנו לסיפור שפותח דלתות קריירה.

ראיון טוב
65: איך חוקרים בחברות הגדולות? עם נעם סגל
איך עושים מחקר משתמשים נכון?
כשמדברים על מחקר משתמשים בחברות טכנולוגיה, נעם סגל הוא בדיוק האדם שרציתם לשמוע. עם ניסיון עשיר בחברות כמו Meta, Twitter ו-Airbnb, הוא היה שם כשהתעשייה עיצבה מחדש את הדרך בה אנחנו מתקשרים, מתארחים ומשתפים מידע.
בשיחה עם תום אבן, נעם משתף בתובנות על המתח המתמיד בין טכנולוגיה לאנושיות, מסביר איך AI משנה את כללי המשחק במחקר משתמשים, ולמה לפעמים דווקא רובוט יכול לגרום לנו להיות יותר כנים.
זוהי שיחה על ההבדל בין לבנות מוצר, לבין לבנות מוצר שאנשים באמת צריכים.
💌 להרשמה לניוזלטר: ~~~
על האורח:
נעם סגל הוא חוקר ומנהל מחקר בכיר בתעשיית הטכנולוגיה, עם רקע עשיר בפסיכולוגיה ומחקר משתמשים. לאורך הקריירה שלו הוביל צוותי מחקר בחברות מובילות כמו Meta, Twitter, Airbnb ו-Upwork.
בנוסף לתפקידיו בתעשייה, נועם הוא מאמן מוסמך המתמחה בליווי אנשי טכנולוגיה בפיתוח הקריירה והמנהיגות שלהם. הוא משלב את הרקע האקדמי שלו בפסיכולוגיה עם ניסיונו העשיר בתעשייה כדי לעזור לאנשים להתגבר על חסמים מנטליים ולממש את הפוטנציאל שלהם.

MinDesign
תכנון קריירה (עם אורח מיוחד עידן אפלמן): לנווט את ספינת העבודה
פרק 19:
קריירה יכולה לקרות בשתי דרכים: הראשונה, בטעות. עבודה מובילה לעבודה שמובילה לעבודה, ולבסוף אפשר להסתכל במראה האחורית ולזהות מסלול שנוצר. השנייה, היא באופן מודע ומתוכנן, שבה הבנה עמוקה של עצמך מובילה אותנו למקומות שבו אנחנו נהנים, מרוויחים, ומתפתחים. בכדי לבנות את מצפן הקריירה שחסר לרבים מאיתנו הזמנו את עידן אפלמן, מרצה ויועץ קריירה, לחלוק עצות לניהול קריירה אפקטיבי.
ההשראה השבועית:
https://www.instagram.com/ux.ui.dan/

ראיון טוב
מנטורינג: קיצור דרך להתקדמות בקריירה
ישנן שתי דרכים להתקדם בקריירה: הדרך הקשה והדרך הקלה. הדרך הקשה כוללת ניסיון וטעייה, כשלונות, נפילות, והרבה כאב. והדרך הקלה? היא כוללת מנטור, שיוכל לענות על שאלות, ללוות תהליכים, לחלוק טריקים וסודות, ובסופו של דבר להעניק קיצור דרך אמיתי לשלב הבא בקריירה.
ההשראה השבועית:
MadS
https://www.youtube.com/watch?v=Vm6_MDnj3Hg

ראיון טוב
יד על הדופק: איך להישאר מעודכנים בזמן חיפוש עבודה
פרק 17:
לרוב מעצבים נוטים להיות זן אנשים שנהנה לשקוע בעבודה; אחרי הכל, מה יותר כיף מאשר יום ללא פגישות שבו אף אחד לא מכריח אותנו להרים את האף מהמסך? אך האמת היא שהמעצב המודרני נדרש להיות מודע לעולם שמסביבו, מטרנדים עיצוביים ועד חדשות טכנולוגיה ועסקים. העבודה שלנו כמעצבים, כמו תהליך העיצוב עצמו, חייב לכלול שיחה תמידית עם העולם הגדול, ויש לנו את החובה להשאר עם היד על דופק התעשייה.
ההשראה השבועית:
https://frnkl.co/
השראות אינסטגרם של תמר:
https://www.tamarsegura.com/insta-inspiration

ראיון טוב
הצגת תרגיל בית: כשפיגמה הופכת להרצאה
תרגילי בית דורשים כמות לא קטנה של שעות בכדי לפתור, אך פרוטוטייפ ברמה גבוהה הוא רק נקודת אמצע הדרך. החצי השני של המבחן הוא להציג את העבודה בפני פאנל של מגייסים, ולהסביר את התהליך שהביא אותנו מהבעיה לפתרון, עם תחנות עצירה בניתוח הבעיה, בניית פרסונות, הגדרת הפתרון ועוד. השראת השבוע: https://playbook.ebay.com/

ראיון טוב
ציפיות שכר (עם אורחת מיוחדת מיכל מימרן ברזילי): איך מדברים על נושא שלא מדברים עליו
עם כל האהבה העמוקה שלנו לעיצוב, חוויית משתמש, ובניית פרוטוטייפים משוכללים בפיגמה, בסופו של דבר יש דבר עיקרי שמוציא אותנו מהמיטה כל בוקר: כסף. ובאופן אירוני לרוב כסף הוא הנושא במדברים עליו הכי מעט - דבר שמביא אותנו לעמוד בעמדת נחיתות כמגיע הרגע להתמקח על שכר. אומרים שידע הוא כוח, אז בכדי שנוכל להגיע לשיחת ציפיות שכבר מעמדת כוח הזמנו את מיכל מימרן ברזילי, מייסדת ומנהלת חברת ההשמה Diviners , לדבר איתנו על העולם הסודי של שכר מעצבים בתעשייה.

ראיון טוב
אונבורדינג: איך להתחיל ברגל ימין
אין דבר מרגש יותר מאשר להתחיל עבודה חדשה; אנשים חדשים, מוצר חדש, מכונת קפה חדשה. אך כגודל ההזדמנות גם קודם הסיכון - והחודש הראשון בעבודה טומן בתוכו כמות שווה של שניהם. הכניסה הרשמית לעבודה חדשה, תהליך האונבורדינג, דורש מאיתנו להיות אקטיביים, מתוכננים, ואסטרטגיים בכדי שנתחיל את המסע החדש ברגל ימין. השראת השבוע: https://www.youtube.com/watch?v=DYaq2sWTWAA

ראיון טוב
פרק 121 דוד קלר | חוויית משתמש 2.0: להמציא מחדש את הדרך שבה מעצבים
בעידן שבו בינה מלאכותית משנה את חוקי המשחק, איך אנחנו ממציאים מחדש את הדרך שבה אנחנו מעצבים חוויות משתמש? זו השאלה העיקרית שהתעסקנו בה בפרק הזה, בו עדי לוין מארחת את דוד קלר, מנכ״ל ומייסד מאניוואן ישראל. בפרק דברנו על איך AI מאפשר ליצור תהליכי עיצוב חדשניים ומהירים, איך מראים ללקוח 200 קונספטים בלי לבלבל אותו, ועל שבירת המוצרים הרגילים שאנחנו מכירים ויצירת חוויות חדשות שמתאימות לעידן ולטכנולוגיה הנוכחים. דוד משתף בפרק על שלב הקונספט אקספלוריישן שהם יצרו במאניוואן – שם הבינה מלאכותית משנה את הדרך בה הם עובדים כבר בתהליכי העבודה שלהם. כאשר הם עובדים על מוצרים פיזים, כלי ה איי-איי מאפשרים להם לייצר ולסנן מאות קונספטים בצורה מסודרת וברורה, במקום להציג רק 3-4 רעיונות ללקוח כמו בדרך המסורתית. הפריימוורק הייחודי הזה משלב יצירה ואוצרות, ומביא לכך שהלקוחות מקבל לא רק יותר אפשרויות, אלא גם הבנה עמוקה יותר על מה שעובד ומה פחות – כי הם שותפים לתהליך. אפשר להבין די מהר שאחרי שעושים דבר כזה, קשה לחזור אחורה… דבר נוסף מעניין מאוד שהם מכניסים לתהליכים שלהם זהו רדאר טרנדים - כלי שפיתחו בעצמם ומחבר בין מודלי שפה, מאגרי מידע, ותובנות שמוזנות ידנית כדי ליצור מפת טרנדים ברורה ונגישה. הכלי הזה מאפשר ללקוחות לראות את התמונה הגדולה – מה צפוי לקרות בשנה הקרובה, בעוד שנתיים, ואפילו בעוד חמש שנים. אפשר להכניס שאלה כמו ״אני מנהלת של חברת מזון לילדים, באילו תחומים שווה לי להתמקד ולפתח מוצרים חדשים?״ לאחר מכן נקבל תשובה ויזואלית בצורה שתאפשר לנו לדבר על זה יחד - כל הסטייקהולדרים (וגם אנחנו המעצבים מאוד רלוונטים לכאן). כך ניתן לחזות לא רק את העתיד העסקי, אלא גם את הצרכים העתידיים של המשתמשים, ולתכנן בהתאם את המוצרים והחוויות. נכנסנו גם לעומק של חוויית משתמש בעידן הבינה המלאכותית. לפעמים מרגיש שכדי לא להשאר מאחור, חברות מוסיפות למוצרים שלהן חיבור לג׳יפיטי בתור השיח של המשתמש עם המערכת וחושבים שזה עושה את העבודה. אז זהו - שממש לא. הצ׳אט הוא דרך מאוד ספציפית לשפר את החיים שלנו, אבל לא כל מוצר צריך את זה, ולא לכל מוצר זה מספיק כדי לספק חוויה מדהימה למשתמשים. דוד מעלה את השאלה - האם אנחנו צריכים לעצב היום כמו לפני שנתיים, או שאולי הגיע הזמן לחשוב מחדש על החוויה עצמה? לדוגמה, האם חוויית משתמש צריכה להיראות אותו דבר לכולם, או להפוך לפרסונלית לכל יוזר? שווה לראות את הקונספט המגניב שהם עשו לאיקאה - ובו הגדירו מחדש את חווית הקנייה הדיגיטלית. אז נכון, זה לא משהו שיצא בשנה הקרובה, אבל חשוב לחלום רחוק כדי להבין לאיפה אנחנו רוצים להגיע. לסיכום ומצד שני (ויש כזה), צריך לזכור ולא לבטל שנים של UX שהוכיח את עצמו (כמו הכנסת פילטרים שעוזרים לקבל החלטות). היום, עם שימוש בצ׳אט חכם לחוויות איקומרס לדוגמא, אנחנו לפעמים מחזירים את החוויה לנקודת ההתחלה – ודורשים מהמשתשמש לשאול שאלה פתוחה. האתגר שלנו המעצבים הוא לשלב את החדש מבלי לאבד את מה שעבד. עריכה: מרינה ברודסקי האזנה נעימה 🎧

Radio Button
על מחקר חווית משתמש.ת , רגשות ובינה מלאכותית עם טלי פיק
"תפסיקו להיות חוקרים. תהיו בני אדם"
הפעם תום נפגש עם טלי פיק כדי ללמוד על על מחקר חווית משתמש.ת, רגשות ובינה מלאכותית.
טלי שיתפה בטריק לראיונות משתמשים מוצלחים - והוא מפתיע בפשטותו.
"קודם כל, תהיה אתה," היא אומרת. "כי עצם העובדה שאתה באמת רוצה לשפר את המוצר שלך, שבאמת אכפת לך - זה מה שיוצר קרבה אמיתית."
זה נשמע פשוט, אבל כמה מאיתנו באמת עושים את זה? במקום להתחבא מאחורי פרוטוקולים ושאלונים, טלי ממליצה על גישה אחרת: "להיות פתוח לשחרר את הכדור לצד השני."
על האורחת:
טלי פיק היא חוקרת חוויית משתמש.ת מנוסה בתעשיית המשחקים והטכנולוגיה.
עם למעלה מעשור של ניסיון, טלי מביאה איתה ידע עמוק בשיטות מחקר מגוונות, החל ממחקר עיצוב משותף ועד לניתוח נתונים מתקדמים.
כמרצה באוניברסיטת בר-אילן ובמכללה האקדמית אונו, טלי מאמינה כי חוויית משתמש.ת מוצלחת היא כמו מערכת יחסים רומנטית: היא דורשת הקשבה עמוקה לצרכים, הבנה של הרגשות, ויצירת חיבור אמיתי עמוק. באמצעות מחקר חווית משתמש.ת ושימוש בכלי בינה מלאכותית, טלי מלמדת כיצד ליצור מוצרים טכנולוגיים שגורמים למשתמשים להרגיש אהובים, מיוחדים ומוערכים.
בפרק המלא תגלו:
איך לבנות אמון עם משתמשים ברגע הראשון
איך לשלב כלים חדשניים בלי לאבד את המגע האנושי
איך משחקים עוזרים לנו לחשוב יותר יצירתי על פתרונות
~~~
👋 מי אנחנו?
תום אבן - מעצב חווית משתמש שאוהב מאוד פסיכולוגיה.
מנחה סדנאות ליישום תובנות התנהגותיות, מלווה ומייעץ לסטארטאפים.
רועי בן-דור כהן - בעל תואר שני בפסיכולוגיה קוגניטיבית ומנחה תהליכי חשיבה יצירתית.
מייסד חברת מחקר וייעוץ בתחום של תובנות התנהגותיות.
~~~
🔗 לינקים וחומרים שהוזכרו בפרק:
ליצירת קשר עם טלי בלינקדאין: linkedin.com/in/tali-pick-63a55135
כלי AI מומלץ של גוגל: https://notebooklm.google/
משחק שטלי אוהבת במיוחד: https://annapurnainteractive.com/en/games/florence
~~~
🙌 דברו איתנו:
לאתר של תום אבן: http://bit.ly/tomeven
לאתר של רועי בן-דור: http://www.roybendor.com
לחברת Q - מחקר וייעוץ תובנות התנהגותיות: https://www.q-bt.co/

MinDesign
הפסיכולוגיה של האינטראקציה: עיצוב חוויה אנושית עם ד״ר עופר מונר
מהי הפסיכולוגיה של האינטראקציה? איך לעצב חוויה אנושית?
כדי לענות על כל השאלות, תום אבן נפגש לשוחח עם ד"ר עופר מונר - מומחה באפיון חוויית משתמש, תהליכי קשב, עיבוד מידע ויזואלי, רגשות וכלכלה התנהגותית. עופר הכשיר דורות של מאפייני חוויית משתמש, מייסד ומרצה ב UXER - קורסי אפיון למתחילים ולאפיון מתקדם למערכות מורכבות. מייסד וראש התוכנית לתואר ראשון בפסיכולוגיה במסלול אפיון חוויית משתמש באקדמית ת"א יפו וכן מרצה לתואר שני בפסיכולוגיה בקורס אספקטים פסיכולוגים של חוויית משתמש באוניברסיטת ת"א. השנה עופר פרסם את ספרו ״הפסיכולוגיה של האינטראקציה: עיצוב חוויה אנושית״. זהו ספר על אפיון לבני אדם, 570 עמודים המסכמים עשרות שנות ניסיון בתעשייה ובאקדמיה. 💎 שאלות שאהבנו במיוחד מתוך השיחה: מהי תיאוריית ה"נטפליקס מומנט"? מה ההבדל בין בעיות ויזואליות ולוגיות? איך משחקי מחשב יכולים ללמד אותנו על UX

MinDesign
ראיון מנכ״ל : מה מעניין את האדם הבכיר ביותר בחברה
תלוי בגודל החברה, לפעמים מסע ראיונות העבודה יעבור דרך המשרד הפינתי של המנכ״ל. בשונה מראיונות מקצועיים שבוחנים יכולות ביצוע, וראיונות אישיותיים שבוחנים אופי והתאמה, ראיון מנכ״ל בוחן הכל וכלום באותו זמן. נשמע מסתורי? לחלוטין. ולכן ראיון עם האדם ששמו כתוב על הדלת דורש הכנה.

ראיון טוב
נרדית הכרי | Upwind Security | איך מעצבים UX במוצר אבטחה בענן?
הפעם מתארחת נרדית הכרי, Head of product design ב-Upwind, לשיחה מרתקת על ניהול מוצר, חוויית משתמש, תהליכים ועבודה בסטארטאפ מתפוצץ בתחום הסייבר. נרדית החלה את דרכה כמעצבת מרקטינג ב-Amdocs, שם הבינה את החשיבות של הבנת הביזנס כדי להעביר מסרים אפקטיביים. לאורך השנים, התקדמה לתפקידים מובילים בעיצוב מוצר וחוויית משתמש, כולל תפקידים ב-Spot ועכשיו ב-Upwind. ב-Upwind, חברת סייבר המתמקדת בהגנה על משאבים בענן, נרדית מובילה את תחום המוצר ומשלבת בין עולמות ה-DevOps והסקיוריטי. בשיחה שלנו, דיברנו על האתגרים שבניהול מוצר בסביבת סטארטאפ מהירה, ועל החשיבות של UX מעולה במוצרים מורכבים. נרדית שיתפה כיצד החברה מצליחה לגשר על הפער בין צוותי ה-DevOps והסקיוריטי, וכיצד הם עובדים בשיתוף פעולה כדי ליצור פתרונות הוליסטיים ללקוחות. נגענו גם בחשיבות של התאמת הפתרונות לשלב שבו החברה נמצאת, וכיצד לשלב בין מהירות הפיתוח לבין יצירת חוויית משתמש איכותית. יצא בעיניי פרק מרתק ומעורר השראה.

Product Builder
😮
לא נמצא תוכן רלוונטי
אבל אם נתקלתם בתוכן מתאים - נשמח שתשלחו לנו