זהו סיפור המסע שלנו כיזמים מתחילים, עד כה.
לאחר שנתיים של עבודה קשה כדי ליצור את המוצר המושלם שכולם יוכלו להשתמש בו ושיהפוך לדבר הגדול הבא, קראתי את העצה הבאה:
"כשאנו מביטים בהצלחות גדולות, נדמה שהן משרתות את העולם כולו. גוגל נותנת לכל אחד למצוא כל דבר. פייפאל עוזרת לכולם לשלוח כסף לכל מקום. Evernote מגבה את כל מה שכולם כותבים. אבל הם לא התחילו שם. אם מתחילים עם משהו גנרי מדי, כל מה שקשור אליו מאבד מערכו. המסר השיווקי שלך הוא גנרי. אתה סובל מעודף פיצ׳רים במוצר. בימיה המוקדמים, Google עזרה לדוקטורנטים למצוא פיסות קוד נסתרות. פייפאל עזרה לאספנים לקנות ולמכור חבילות סוכריות של Pez ובובות צעצוע Beanie Babies ביתר יעילות. Evernote עזרה לאמהות לשמור מתכונים ולשתף אותם."
פיצפטריק, רוב. The Mom Test: How to talk to customers & learn if your business is a good idea when everyone is lying to you (מבחן אימא: איך לדבר עם לקוחות וללמוד אם העסק שלך הוא רעיון טוב, כשכולם משקרים לך, עמ' 95). Robfitz Ltd. מהדורת Kindle.
זו הייתה אחת התובנות המשמעותיות ביותר שהיו לי אי פעם!
במאמר זה אשתף אתכם בחוויה שלנו כיזמים מתחילים, אנסה לעזור לכם להימנע מלעשות את הטעויות שאנחנו עשינו, אחלוק איתכם את התובנות המשפיעות ביותר ואספר לכם מה עשינו כדי לשפר את החברה ואת עצמנו.
אעשה זאת על ידי תיאור כל שלב בהתפתחות שלנו. אמנם ייתכן שהשלבים הללו לא יהיו רלוונטים לכולם, אך התובנות שהפקנו מהם רלוונטיות לרוב הגדול של סטארטאפים מתחילים והן חוללו שיפור עצום גם בצוות וגם בחברה שלנו.