מערכות מורכבות הן אתגר לא פשוט.
יש המון אלמנטים, רכיבים ויכולות להבין, בתחום שלעיתים הוא חדש לנו וזר.
תפסתי את אסי קריספין
מאפיין ומעצב מערכות מורכבות כעשור, עבד עם חברות גדולות וסטארטאפים במגוון רחב של תחומים כמו פינטק, סייבר, ביטחון, בטיחות, פיננסים, חינוך, התנדבות, תקשורת, בריאות, ביטוחים, וולנס ותיירות.
מוצרים כמו אפליקציות נייטיב, אתרים ריספונסיביים ומערכות מידע מורכבות.
לקוחות כמו:הפניקס, איילון, מגדל, בנק יהב, בנק פועלים, פלאפון, יס, אלקטרה בנייה, מכבי שירותי בריאות, צה״ל, שרי אריסון ועוד.
***
שיחה שהתחילה מלדבר על מערכות מורכבות, הפכה להיות שיחה קולחת על מלא נושאים אחרים ומעניינים.
הנה כמה דברים שעלו בשיחה-
חשיבות המחקר המקדים, גם משתמשים וגם מחקר שוק, ומקורות מידע שאפשר למצא בהם Best Practices למערכות מורכבות (UX Stack Exchange)
כיצד רותמים את בעלי העניין להסכים לשלב מחקר, גם בתחילת התהליך, וגם לאורכו
איך נשתמש בפרסונות (אם בכלל), מתי ולאיזה מטרה
איך נספר את הסיפור של המשתמשים שלנו במערכת מורכבת, תוך כדי עבודה מול מפתחים
כיצד מיפוי של מערכת במבט על נותן פרופורציה ומשקף את החיבוריות בין החלקים השונים במערכת
איך להתגבר על הפחד הראשוני כשפוגשים מערכת מורכבת חדשה
כמה Jobs To Be Done הוא פריימוורק משמעותי בעבודה
איך להתמודד עם הפער בין ה-Wow Effect לבין הפונקציונליות והפשטות במערכת מורכבת
איך נציג את הפתרון שלנו לבעלי עניין
וגם קצת מוזיקה :)
מוזמנים להצטרף אלינו, היה מלא תובנות וכיף