Ofer Monar, Ph.D.
לצפיה באתר
תיאור
עופר מונר הוא דוקטור לפסיכולוגיה קוגניטיבית מאוניברסיטת ת״א ומומחה מוביל בתחום חוויית המשתמש בארץ. תחומי ההתמחות שלו כוללים תהליכי קשב, עיבוד מידע ויזואלי,רגשות, כלכלה התנהגותית והנדסת אנוש.
הוא בעל 17 שנות ניסיון באפיון מערכות מורכבות המשמשות מיליוני משתמשים וייעץ לחברות רבות בפרויקטים בינלאומיים בשווי עשרות מיליוני דולרים.
בנוסף, מונר בעל 26 שנות ניסיון בהדרכה והוראה, הוא הכשיר דורות של מאפייני חוויית משתמש במוסדות אקדמיים ובקורסים בחברות פרטיות וממשלתיות.
יש לו תעודת הוראה בפסיכולוגיה, והוא מייסד ומרצה לתואר ראשון בפסיכולוגיה במסלול אינטראקציית אדם-מחשב באקדמית ת״א יפו. כמו כן, הוא מרצה לתואר שני בקורס אספקטים פסיכולוגיים של חוויית משתמש באוניברסיטת ת״א.
עופר הוא גם המייסד והבעלים של חברת UXer העוסקת באפיון, ייעוץ והדרכת חוויית משתמש.
קטגוריות
פודקאסט
שיתוף
אירועים קרובים
🥺
לא נמצאו אירועים קרובים
ברגע שיהיו - הם יופיעו כאן
פוסט על חיפושי עבודה ולימודים
ד"ר עופר מונר, נעים להכיר.אני נמצא בתחום כבר 18 שנה ומכשיר אנשים לעבוד בתחום בעשור האחרון.כיום יש לי קורסי הסבה פרטיים, אני מלמד באוניברסיטת ת"א וכן משמש כראש המסלול באקדמית ת"א יפו ללימודי אפיון חוויית משתמש.יש בקבוצה שאלות על בחירת מקום לימודים שדי חוזרות על עצמן, אז לדעתי שווה לקרוא ולהבין כמה דברים על מצב הלימודים והשוק לפני שבוחרים איפה ללמוד.
Ofer Monar, Ph.D.
על אמפתיה- ד״ר עופר מונר
הפוסט הזה דן בשימוש באמפתיה ככלי מקצועי בתחום חווית המשתמש. למרות חשיבותה בחיינו האישיים, נטען כי אמפתיה אינה אמינה מספיק בעבודה מקצועית. הסיבה לכך היא "פער האמפתיה": קיים פער בין האופן בו אנחנו תופסים את רגשותיו של האחר לבין המציאות האמיתית, ויש לנו נטייה להגזים ביכולת שלנו להבין את האחר, במיוחד כאשר הוא שונה מאיתנו. כתוצאה מכך, שימוש באמפתיה עלול להוביל לפיתוח מוצרים וחוויות משתמש שאינם עונים על הצרכים האמיתיים של קהל היעד. במקום זאת, מומלץ להסתמך על נתונים אמיתיים ומחקר על התנהגות המשתמשים.
Ofer Monar, Ph.D.
כלי בינה מלאכותית- המלצות מפי ד״ר עופר מונר
אוקי, פוסט קצר אך יעיל מאוד ושימושי מאוד.
כלי AI הופכים להיות יותר ויותר משמעותיים בחיים של כולנו.
גם בחיים האישיים וגם בחיים המקצועיים.
אמנם לדעתי עוד יקח לא מעט זמן עד שכלים אלו יוכלו לחקות לגמרי התנהגות אנושית על כל המורכבות שלה, אבל זה לא אומר שאי אפשר להשתמש בכלים האלו למשימות יותר פשוטות (או מורכבות יותר, תלוי כמה אנחנו סומכים על הדאטה שהם מפיקים וכמה הוא נכון).
אז...קבלו מספר כלים שיכולים לעזור לכם:)
Ofer Monar, Ph.D.
כלי AI הופכים להיות יותר ויותר משמעותיים בחיים של כולנו
אוקי, פוסט קצר אך יעיל מאוד ושימושי מאוד.כלי AI הופכים להיות יותר ויותר משמעותיים בחיים של כולנו.גם בחיים האישיים וגם בחיים המקצועיים.אמנם לדעתי עוד יקח לא מעט זמן עד שכלים אלו יוכלו לחקות לגמרי התנהגות אנושית על כל המורכבות שלה, אבל זה לא אומר שאי אפשר להשתמש בכלים האלו למשימות יותר פשוטות (או מורכבות יותר, תלוי כמה אנחנו סומכים על הדאטה שהם מפיקים וכמה הוא נכון).
Ofer Monar, Ph.D.
אפיון מערכות מורכבות: ישויות, אובייקטים, פעולות
כאשר אנו עוסקים באפיון מתקדם למערכות מורכבות, לעיתים קרובות אנו נתקלים במצבים בהם אין לנו יכולת לעשות מחקרים מעמיקים שיוכלו לאמת את ההנחות האפיוניות שלנו.בנוסף, רוב אם לא כל המתודולוגיות האפיוניות בשנים האחרונות שמות את המשתמשים במרכז (UCD) מה שמגביר את הבעיה האיפיונית הניצבת בפנינו. עלינו לאפיין מערכת מורכבת, לעיתים ללא גישה למשתמשים או למערכות של המתחרים. לצערנו, המצב הזה אינו מצב נדיר בעבודה היום יומית ועל מנת לאפיין נכונה מערכות מורכבות שבהן אין לנו גישה למספיק משתמשים, עלינו להשתמש גם בידע המדעי והמקצועי שצברנו אבל גם במתודולוגיות אפיון אחרות, כאלו שאינן שמות את המשתמש במרכז.
Ofer Monar, Ph.D.
אנשים, לא פרסונות
I Am Not A Number, I Am A Free Man. Number 6, The Prisoner TV Series, 1967-1968סביר להניח שאתם מכירים את המושגים שאנו משתמשים בהם כדי לתאר את תחום חוויית המשתמש. המונחים המקצועיים לתיאור התחום במוסדות האקדמאים הם:' HCI – Human Computer Interaction, אוHMI – Human Machine Interaction.בשנים האחרונות נכנסו לשוק תיאורים קצת אחרים. המושגים בהם אנו מתארים את תחום חוויית המשתמש, ואפילו השם "חוויית משתמש" השתנו ללא היכר. כיום המושגים הנפוצים הם:• UX – User Experience• UI – User Interface• UCD – User Centered Design• UXD – User Experience Designמלא מושגים, נכון? מה תגידו כשאימא תשאל אתכם מה אתם עושים? מה המקצוע? הבעיה עם שפע המושגים הללו (ואפילו לא הזכרתי את המונח ההיברידי UX/UI) היא שהם חוטאים לאחד העקרונות המדעיים הראשיים והוא עקרון הפרסימוניות או "תערו של אוקאם". וויליאם איש אוקאם, נזיר פרציסקני אנגלי מהמאה ה 14, גרס שאם יש הרבה הסברים לתופעה אחת יש לבחור בעקרון הפשוט ביותר להסבר אשר מערב את מספר הגורמים המועט ביותר. בגדול, העקרון הפילוסופי הזה מדבר על חסכון במילים ובמשאבים. אל תתארו בהמון מילים מה שאפשר לתאר במילה אחת.אז לפי אוקאם יש לנו בעיה רצינית בתחום, המון מושגים ושמות לתיאור תחום אחד, לא חסכוני במיוחד… עלינו לשאוף לטבעת אחת שתשלוט בכולן.המשותף לכל המונחים ה"חדשים" הוא שהם מערבים את המילה "משתמש", User, בעוד שהמונחים הוותיקים יותר או האקדמיים עדיין מדברים על בן-אנוש, Human. אז איך עברנו מתיאור של בני אדם לתיאור של משתמשים? האם זה בכלל משנה אם אנחנו קוראים להם בני אדם או משתמשים? יש באמת כזה הבדל? ומה הקשר בין כל זה ל"פרסונות"?
Ofer Monar, Ph.D.
אני חושב, משמע אני טועה
חלק ניכר מהיום שלנו מוקדש למחשבות על איך אנשים אחרים חושבים ופועלים, בחיים, במערכות היחסים, בעבודה, עם הילדים ועם בני הזוג. מתוקף המקצוע - אפיון חוויית משתמש - אנחנו מחוייבים כל הזמן לחשוב כיצד אנשים אחרים חושבים ומבצעים אינטראקציות עם מוצרים. הבעיה היא - שאנשים הם לא תמיד יצור רציונאלי ולעיתים קרובות ממה שנרצה לחשוב - הלוגיקה שלהם, ושלנו, אפס, לא כ"כ קיימת. זה בלוג פוסט שעבדתי עליו לא מעט ואני חושב (לדעתי הבלתי צנועה ומשוחדת ביותר) שזו אחת הרשומות המקיפות ביותר בעברית על הטיות קוגניטיביות והקשר שלהן לאפיון חוויית משתמש.
Ofer Monar, Ph.D.
מפלצת הדחיינות
היי ושלום 😊
אני מאמין שחלקכם מכירים אותי כמי שמלמד ux.
אבל, יש לי עוד כמה כובעים עיקריים ואת אחד מהם אני רוצה לנצל לטובתכם, אולי יעזור קצת.
לפני שאני מאפיין, או מרצה, אני פסיכולוג, ולכן אני מרשה לעצמי לשים רגע את הכובע הזה ולנסות לעזור לכם לקטול את המפלצת הגדולה ביותר בדרך לתיק העבודות הנכסף.
מפלצת הדחיינות.
Ofer Monar, Ph.D.
איך לעבור מפסיכולוגיה להייטק?
את היית זאת שכולם מקשיבים לה בחבר'ה. תמיד החברה הטובה, תמיד אוזן קשבת. את ניהלת שיחות נפש אל תוך הלילה, מבינה, מכילה, תמיד נותנת עצה טובה. היית הפסיכולוגית של כולם וכולם תמיד באו אליך להתייעץ, לדבר, לשמוע את המילים החכמות. אז אף אחד לא הרים גבה שכשהגיע הזמן להרשם ללימודי נרשמת לתואר ראשון במדעי ההתנהגות, או בפסיכולוגיה. הרי את כל כך טובה בלהקשיב ולעזור לאנשים. ובכלל, יש לך יכולת אמפטית בכלל לא מהעולם הזה. ואת חייבת להיות מטפלת.
Ofer Monar, Ph.D.
חוויית משתמש 101 - מה זה אפיון חוויית משתמש
לפני כמה זמן עשיתי עם ההורים שלי את השיחה. אתם יודעים – השיחה. זו שאני מסביר מה אני עושה בעבודה. סיבת השימוע הייתה האופן בו הם מספרים על העבודה שלי לחבריהם או לבני משפחה רחוקים. הוא למד פסיכולוגיה ועכשיו הוא עובד בהייטק בעיצוב תוכנות ואפליקציות שלאנשים יהיה קל להשתמש, הם אומרים בגאון. לא רע, בטח תגידו. אולי זה אפילו קצת יותר טוב מהדרך בה ההורים שלכם מספרים עליכם לחבריהם. אז מה הבעיה שלי? זה פשוט לא ממש מה שאני עושה בעבודה.
Ofer Monar, Ph.D.
הפסיכולוגיה של האינטראקציה: עיצוב חוויה אנושית עם ד״ר עופר מונר
מהי הפסיכולוגיה של האינטראקציה? איך לעצב חוויה אנושית?
כדי לענות על כל השאלות, תום אבן נפגש לשוחח עם ד"ר עופר מונר - מומחה באפיון חוויית משתמש, תהליכי קשב, עיבוד מידע ויזואלי, רגשות וכלכלה התנהגותית. עופר הכשיר דורות של מאפייני חוויית משתמש, מייסד ומרצה ב UXER - קורסי אפיון למתחילים ולאפיון מתקדם למערכות מורכבות. מייסד וראש התוכנית לתואר ראשון בפסיכולוגיה במסלול אפיון חוויית משתמש באקדמית ת"א יפו וכן מרצה לתואר שני בפסיכולוגיה בקורס אספקטים פסיכולוגים של חוויית משתמש באוניברסיטת ת"א. השנה עופר פרסם את ספרו ״הפסיכולוגיה של האינטראקציה: עיצוב חוויה אנושית״. זהו ספר על אפיון לבני אדם, 570 עמודים המסכמים עשרות שנות ניסיון בתעשייה ובאקדמיה. 💎 שאלות שאהבנו במיוחד מתוך השיחה: מהי תיאוריית ה"נטפליקס מומנט"? מה ההבדל בין בעיות ויזואליות ולוגיות? איך משחקי מחשב יכולים ללמד אותנו על UX
MinDesign
האם לימודי חווית משתמש.ת הם כיוון נכון עבורך?
בפרק הפעם שמנו זרקור על לימודי חווית משתמש בנפרד מעיצוב חווית משתמש (UX ללא UI).דיברנו על מטרתם, על ההצפה בשוק והדרישה לאנשי ונשות מקצוע שעושים הכל מהכל.תהינו לגבי המצב שכרגע מכוונים ללמד גם UX וגם UI כחלק מהכשרה אחת, ודנו בשאלה האם זה נכון, בעיקר כשזה מכוון את ההכשרה ליצירת תיק עבודות שמהווה מין צ'ק ליסט של כלים?שוחחנו על השאלה הגדולה- האם אפשר לעשות גם UX וגם UI? האם זה נכון לחבר את שני התחומים יחד? על הפסיכולוגיה שמאחורי ההפרדה, ועד כמה המוטיבציה קריטית לא רק ללימודים, אלא בכלל למקצוע.
WE - Woman Experience
פרק 69 עם ד"ר עופר מונר | הפסיכולוגיה מאחורי היואיקס
מה המוטיבציה של היוזרים?אחד הדברים שאנחנו צריכים כמעצבי חווית משתמש לזכור, זה כמה תשומת לב אנחנו מבקשים מהיוזרים, מתי ואיך.עופר הביא דוגמה יפה, הוא אמר שבאנגלית אומרים pay attention.כלומר, היוזרים שלנו משלמים מחיר, אומנם לא כסף אבל משלמים מחיר קוגנטיבי כשהם משתמשים במוצר שלנו.בפרק דיברנו על איך נוכל לצפות מה המחיר הקוגנטיבי שיוזרים יסכימו לשלם על המוצר שלנו, עופר הזכיר את פרדימת הצרכים של מאסלו.עריכה והפקה: נופר ארביב— עם Ofer Monar וNofar Arbiv.
Radio Button
פרק 1 - ד"ר עופר מונר - איך להכניס פסיכולוגיה בכל אינטרקציה?
שלום לכולם וברוכים הבאים לפרק החדש של הפודקאסט - על טכנולוגיה ואנשים מבית מכון UED להעצמת משתמשים. בפודקאסט הזה אנחנו משוחחים בכל פרק עם אנשים מעניינים שרותמים את הידע שלהם על בני אדם על מנת ליצור מוצרים דיגיטליים טובים יותר עבור המשתמשים שלהם.
היי, אני ד"ר דוד גלולה, ראש מכון UED להעצמת משתמשים, מנכ"ל ProUX לפרוייקטי תוכנה וחווית משתמש ומרצה במכללות האקדמיות עמק יזרעאל ותל אביב יפו.
בפרק הזה אני מארח דוקטור שלא סיים בגרות מלאה בתיכון, גיק מחשבים שמצא את עצמו מלמד מחוננים כבר בגיל 21, תיאורטיקן צעיר שנזרק ישירות לאפיון של מערכת מורכבת בלי הכנות מוקדמת, וסופר שמצא את הדרך לשלב 3 אהבות גדולות שלו בחיים - טכנולוגיה, פסיכולוגיה והוראה - ל-570 עמודים של ידע מזוקק וצרוף עבור התעשיה. הדוקטור, כפי שהוא מכונה בקרב תלמידיו הרבים, או ד"ר עופר מונר כפי שהוא קורא לעצמו, הוא מאפיין עם נסיון בארץ ובחו"ל במערכות מורכבות, מייסד קורסי -הUX תחת UXER ומחבר הספר הפסיכולוגיה של האינטרקאציה.
בשיחה איתו, עברנו על התשוקות שלו ליצור טכנולוגיה טובה, הכרנו את הדרך שלו בתעשיה ובאקדמיה. לא פספסנו את ההזדמנות ללמוד כמה נושאים מתוך הספר החדש שלו. למדנו להבין את הנקודת המבט שלו על התחום בעבר, בהווה וגם בעתיד. לא פסחנו על השערת הנטפליקס ועל טיפים לאפיון מוצרים. מוזמנים לצלול ולהאזין לשיחה.
מכון UED להעצמת משתמשים
חווית משתמש - איך נכנסים לתחום, איך מתקדמים ומהו הדור הבא
!!! מדריך הווידאו המקיף לאיך נכנסים לתחום !!! הכל, הכל פה ! הקהילה הגדולה ברשת - #כולאלייק בשיתוף המכון להעצמת משתמשים קיימה פאנל מומחים הכולל את ד"ר עופר מונר (אנוכי), ד"ר דוד גלולה ומר טל סולומון על הדרכים לכניסה לעולם המרתק של אפיון חוויית משתמש. כל מה שרציתם לדעת בשעתיים צפייה. רוצים להכנס לתחום ה UX/UI? * מה זה בכלל אפיון חוויית משתמש? * מה ההבדל בין UX ל UI? * מה התפקיד של איש חוויית משתמש בפועל ומהם תפקידי המשנה? * מהם מסלולי הכניסה לתחום: תואר או קורס ואיזה רקע נדרש? * איך להתקבל לעבודה בתחום? מה מעסיקים רוצים לראות בתיק העבודות? מה השכר ? * איך מתקדמים? מה אופקי התעסוקה? * מה העתיד צופן למקצוע? על המשתתפים בפאנל: ד״ר עופר מונר - מייסד ובעלים של UXer – אפיון, ייעוץ והדרכת חוויית משתמש המנהל האקדמי של התוכנית ללימודי UX של לימודי חוץ אוניברסיטת חיפה שלוחת ת"א, מרצה לפסיכולוגיה ואפיון חוויית משתמש באקדמית ת"א יפו ובאוניברסיטת ת"א. ד״ר דוד גלולה - מנכ"ל חברת ProUX לפרויקטי תוכנה וחוויית משתמש, ראש מכון המחקר UED להעצמת משתמשים, מרצה לאינטראקצית אדם-מחשב במכללות האקדמיות עמק יזרעאל ותל אביב-יפו. טל סולומון - מוביל צוות העיצוב בחברת Redis, ומנהל מסלול הלימודים בפסיכולוגיה וחוויית משתמש במכללה האקדמית תל-אביב-יפו. תהנו 🙂
מכון UED להעצמת משתמשים
yea, well, that's just like your opinion, man
"ישנם שני דברים בעולם, מדע ודעות – הראשון מקדם ידע, השני מקדם בורות"היפוקרטס, אבי הרפואה המערבית – 460 לפנה"ס – 370 לפנה"ס.אתה מכיר את זה, אתה מכריז ברוב חוצות "מחר חדר כושר/דיאטה/התעמלות/הוסף-מחק את המיותר". גם את, מכריזה לכל מי שרק יקשיב שמחר "קורס חדש / מתחילה סוף סוף את הפרויקט / מתקנת את הפורטפוליו / מחקי-הוסיפי את המיותר".ואז, יום חדש, מלא מוטיבציה, ולמרבה החוסר הפתעה, לא קורה כלום ושום דבר.זה קורה לנו בתכנונים, זה קורה שאנחנו רוצים להתנהג לפי ערך מסוים ולא מצליחים, זה קורה כשאנחנו מאמינים במשהו אחד ועושים משהו אחר. זה הפער בין הדעות להתנהגות.בעוד הפער הזה בחיי היום יום הוא מציק ולעיתים מפריע מאוד, באפיון חוויית משתמש הוא עלול להיות הרסני.בהרצאה נעבור על תיאוריות התנהגותיות המנסות לגשר על הפער התהומי בין דעה להתנהגות ונלמד מתודולוגיות אשר יעזרו לנו לנבא את ההתנהגויות של המשתמשים שלנו אל מול המערכת, במקום לשאול לדעתם.נשמע מדהים? חכו שתשמעו עוד על עופר:ד"ר בפסיכולוגיה קוגניטיבית מאוניברסיטת ת"א.המנהל האקדמי והיוצר של התוכנית ללימודי חווית משתמש של אוניברסיטת חיפה לימודי המשך עם קורסים בת"א, בחיפה ואון ליין למתחילים ולמתקדמים.מומחה בתהליכי קשב, עיבוד מידע ויזואלי, רגשות וכלכלה התנהגותית.בעל 13 שנות ניסיון כמאפיין מערכות מורכבות.מחבר הספר: Interaction Psychology: Human Experienceבעל 20 שנות ניסיון בהדרכה והוראה.מרצה לתואר ראשון בפסיכולוגיה במסלול אינטראקציית אדם-מחשב באקדמית ת"א יפו.מייסד ובעלים של UXer – אפיון, ייעוץ והדרכת חוויית משתמש.
Startup Designers
כשסקיינט פגש את טרון: על אנושות, על טכנולוגיה ועל טכנולוגיה אנושית - ד"ר עופר מונר
ראשון המרצים היה ד"ר עופר מונר, ראש התוכנית ללימודי UX ביחידה ללימודי חוץ באוניברסיטת חיפה וראש התוכנית לתואר ראשון במדעי ההתנהגות עם התמחות באינטראקציית אדם־מחשב (HCI) במכללה האקדמית תל אביב-יפו ומחבר הספר Interaction Psychology, שעסק במהפכת המידע תחת הכותרת "כשסקיינט פגשה את טרון: על אנושות, על טכנולוגיה, על טכנולוגיה אנושית".ד"ר מונר פתח בהצגת ההיסטוריה של האנושות כחברה יוצרת כלים – החל מן הפשוטים ביותר, כגון אבן הצור והגרזן, וכלה בכלים המתוחכמים של ימינו: המחשבים והטלפונים החכמים. לפי ד"ר מונר, האדם פיתח ומפתח כלים כדי להשתלט על העולם, כדי לשפר את היכולות שלנו ולתת להן ביטוי חזק יותר וכדי לשפר את התקשורת שלנו עם בני אדם אחרים. הכלי המתוחכם ביותר, שבו כולם מחזיקים, הוא הטלפון החכם; בטלפון ממוצע כזה יש כוח חישוב שדי בו כדי לשגר חללית לירח, וגם הוא נועד לאפשר לנו יכולת תקשורת רחבה עם העולם כולו ולהרחיב את יכולותינו ולהשלים חוסרים כגון בעיות זיכרון, קשיי התמצאות ועוד.אחת התוצאות של השינויים הללו היא שהמשאב החשוב ביותר כיום הוא מידע. בתחילה התאפשרה גישה למידע מסונן ומהונדס בלבד, אבל כיום הרשת מספקת "מידע נא" (RAW) שמגיע ממקורות שונים ורבים באיכות משתנה. עוד אחת מתוצאות מהפכת המידע היא שהמשתמשים בטכנולוגיה הולכים ונהפכים בעצמם למוצר – כשהמטרה של החברות הגדולות היא שהמשתמשים ייצרו תוכן שייצרך על ידי משתמשים אחרים ויגדיל את ההתמכרות לפלטפורמה ואת יכולת המכירה של החברות. ד"ר מונר הפציר בקהל להילחם עבור המשתמשים, ולדרבן את המאבק למען המשתמשים כדי שלא יהפכו למוצר, כאשר מעצבי הטכנולוגיה חייבים לזכור תמיד שהמשתמשים הם לפני הכל בני אדם. כך, סקיינט מנצחת את טרון.ד"ר מונר סיכם את הרצאתו בקביעה שמטרת מכון המחקר UED היא למנוע מצב שבו המשתמשים הופכים למשרתיה של הטכנולוגיה ולקדם מציאות שבה אנחנו השולטים בטכנולוגיה והיא משמשת בעיקר לטובתנו.
מכון UED להעצמת משתמשים