TZUR – UX Design
לצפיה באתר
תיאור
חברת TZUR – UX Design הינה החברה החלוצה והמובילה בישראל לאפיון ועיצוב חוויית משתמש למערכות מורכבות, אפליקציות ואתרים.
במהלך השנים ביצעה החברה למעלה מ- 1,400 פרויקטים של אפיון ועיצוב חוויית משתמש ושירתה מגוון חברות הייטק, סטארט-אפ, שירותים ומוצרים, בארץ ובחו"ל.
שירותי החברה: מחקר וניתוח התנהגות משתמשים, גיבוש קונספט ואסטרטגיה, אפיון UX, עיצוב UI והרצאות לעובדים ומנהלים.
קטגוריות
פודקאסט
שיתוף
הצד האפל של חווית המשתמש – מתי הנעה לפעולה הופכת למניפולציה?
אפיון ועיצוב חווית משתמש (UX) מתמקדים ביצירת אינטראקציה אופטימלית בין המשתמש לממשק, על ידי הפיכת החוויה לאינטואיטיבית, מהנה ומניעה לפעולה. עם זאת, לעיתים קרובות הגבול הדק בין עידוד לפעולה מועילה לבין מניפולציה עשוי להיטשטש, כאשר המשתמשים מונעים לבצע פעולות מבלי להבין את ההשלכות המלאות. נשאלת השאלה: מתי עידוד לפעולה הופך למניפולציה וכיצד ניתן להימנע מכך?
TZUR – UX Design
הסימפוניה של חווית המשתמש
האם אי פעם הרגשתם אבודים בתוך שיר או יצירה מוזיקלית, נשאבים לחלוטין לתוך הקצב והזרימה של הצלילים? החוויה של להיות מוקסמים על ידי יצירה מוזיקלית היא בדיוק מה שחווית משתמש מצוינת שואפת להשיג. בעוד שחווית משתמש מקושרת לעיתים קרובות להיבטים פונקציונליים כמו ניווט, עיצוב, כפתורים וקישורים, יש לה הרבה במשותף עם מוזיקה. שתיהן מתמקדות בצורך האנושי להתחבר ולתקשר, מעוררות רגשות, מניעות לפעולה ומשאירות רושם מתמשך. אילו מאפיינים משותפים יש לחווית משתמש ולמוזיקה, ומדוע עיצוב חווית משתמש שמתמקד רק בפונקציונליות דומה לשיר שהוא טכני בלבד, חסר חיים ורגש?
TZUR – UX Design
תפקידו של AI באפיון ועיצוב חווית משתמש
המאמר מסביר כיצד אינטליגנציה מלאכותית (AI) משנה את עיצוב חוויית המשתמש על ידי התאמה אישית, אוטומציה, ושיפור נגישות. באמצעות אלגוריתמי AI, ניתן לנתח דפוסי פעולה אישיים ולהתאים את הממשק להעדפות המשתמש, מה שמוביל למיקוד תוכן ולהנעה לפעולה. AI מאפשר תחזיות התנהגותיות, עיבוד שפה טבעית (NLP), וזיהוי רגשות כדי ליצור אינטראקציה אמפתית ומעמיקה עם המשתמש. בנוסף, AI מסייע בהפשטת מערכות מורכבות, בניתוח משובים, בזיהוי ומניעת שגיאות, ובאופטימיזציה דינמית של תוכן, כך שניתן ליצור חוויות משתמש מדויקות ונגישות יותר. למרות יתרונות אלו, AI אינו מחליף את הגישה האנושית והאמפתיה של מעצבים, אך מהווה כלי עזר ליצירת חדשנות ומציאת פתרונות מתקדמים בעידן הדיגיטלי.
TZUR – UX Design
ריגשתם! הקשר שבין חווית משתמש ורגשות
חווית משתמש כוללת היבטים רבים שבאים לידי ביטוי באינטראקציה שבין המשתמש לממשק (אתר, מערכת או אפליקציה). בדומה לאינטראקציה שבין אדם לסביבה או לאדם אחר, לאינטראקציה שבין המשתמש לממשק המשתמש יש שני ממדים עיקריים: ממד מנטלי, ששם דגש על ההיבטים השכליים של האדם וממד רגשי, שמתייחס לתחושות ולרגשות שהוא חווה.
TZUR – UX Design
מהי ארכיטקטורת מידע?
להתפתחות העצומה של מערכות המידע ואתרי האינטרנט יש מחיר. מספר אפשרויות הפעולה וכמויות המידע העצומות השמורות גם במערכות מידע "רגילות" ואתרי אינטרנט לא גדולים במיוחד, הופכים את השימוש במערכת לקשה ואפילו לבלתי אפשרי. ארכיטקטורת המידע, תחום שהתפתח מאוד בשנים האחרונות, מנסה לתת מענה לבעיות אלו ואחרות, באמצעות תכנון פונקציונאלי נכון ושיפור חווית המשתמשים.
TZUR – UX Design
השפעתה של אי ודאות על התנהגות המשתמשים
בנוף המשתנה ללא הרף בעולמנו, אי ודאות הפכה לחלק בלתי נפרד מחיינו היומיומיים. מאירועים גלובליים ועד לאתגרים אישיים, התחושה המתפשטת של חוסר יכולתנו להבין מה צופן המחר, מחלחלת אל ההתנהגויות שלנו ומשפיעה גם על האינטראקציות הדיגיטליות שלנו. הבנת ההשפעה הזו על התנהגות המשתמשים היא בעלת חשיבות עליונה בגיבוש אסטרטגיית חווית המשתמש יעילה באפליקציות, אתרים ומערכות.
TZUR – UX Design
כיצד לבחור קורס UX UI?
התפתחותם המטאורית של תחום ה- UX וה- UI בעשור האחרון הובילו באופן טבעי לביקוש רב לקורסי UX UI שונים ומגוונים, שלעתים רבות קשה להבין את ההבדלים ביניהם. שמות הקורסים גם הם יכולים לבלבל. מה ההבדל בין קורס UX לקורס UX UI? האם מומלץ ללמוד קורס שמשלב הכל (גם UX וגם UI) או שעדיף להתמקד בקורס UX? ולמה כדאי לשים לב כאשר אנו מנסים לבחור קורס UX UI המתאים ביותר לצרכים ולמטרות שלנו?
TZUR – UX Design
הנעה לפעולה – 10 המלצות יישומיות שיגרמו למשתמשים שלכם לפעול
הנעה לפעולה (Call to Action) היא נושא עשיר ומורכב שנוגע לדיסציפלינות רבות. אלפים רבים של מחקרים והרים של ספרים ומאמרים נכתבו בנושא החשוב והמורכב הזה, שמנסה להתחקות אחר התנהגותנו האנושית, לנתח אותה לפרטי פרטים ולקבוע במידה גבוהה של סבירות מה ישפיע עלינו יותר ומה פחות, מה יגרום לנו להיענות או לא להיענות להצעה כלשהי ומדוע במקרים מסוימים נכונותנו לפעול תהיה גבוהה הרבה יותר מאשר במקרים אחרים.
TZUR – UX Design
שיפור יחס המרה – CRO
במציאות התחרותית של ימינו, שיפור יחס המרה (Conversion Rate Optimization) הוא נושא קריטי וחשוב לכל מנהלת או מנהל מוצר. יחס המרה גבוה למעשה "מאשר" לנו שהמוצרים הדיגיטליים, האתרים והאפליקציות שלנו, מעבר ליכולתם למשוך משתמשים רבים, מצליחים גם להניע אותם לבצע את מה שקיווינו מלכתחילה – רכישה, יצירת קשר, פנייה וכדומה, או במילים אחרות - מצליחים "להמיר אותם" ולהפוך אותם ללקוחות. אבל מהו בעצם יחס המרה ומה ניתן להחשיב כיחס המרה גבוה? כיצד ניתן לשפר את יחס ההמרה באופן מתמיד ולהבטיח שהמוצרים הדיגיטליים שלנו אכן ממצים את מלוא הפוטנציאל שלהם?
TZUR – UX Design
5 טיפים חשובים לשיפור חווית המשתמש
המושג "חווית משתמש", User Experience, או UX בקיצור, הפך בשנים האחרונות לסוג של באז. כולם מדברים על חווית משתמש, כולם חושבים על חווית משתמש וכולם מבינים את החשיבות של חווית משתמש. אבל בסקר מקיף שערכנו לאחרונה בקרב גורמים שונים, גילינו שלא כולם מצליחים להגדיר מהי חווית משתמש, או מדויק יותר לומר – כל אחד מגדיר את חווית המשתמש פחות באופן "מתודי" ויותר באופן "רגשי", הגדרה שלעתים רבות זונחת היבטים חשובים של חווית המשתמש בתהליך אפיון ועיצוב ממשקים של אתרים, מערכות או אפליקציות. במאמר זה נציג 5 טיפים, מרכזיים בעינינו, לאפיון ועיצוב אופטימליים של חווית משתמש או לשיפור חווית משתמש למצב קיים.
TZUR – UX Design
פרוטוטייפ – הדמו של המוצרים והאפליקציות
יש לכם רעיון לסטרטאפ? חשבתם על אפליקציה מגניבה? על מוצר שיכול לחולל מהפך בתהליכי העבודה בחברות או מוצר טכנולוגי חדש לחברת הייטק? רגע... לפני שאתם רצים קדימה, כדאי שתחשבו על אפיון ובנייה של דמו לממשק המשתמש (UI) של המוצר, או בשפה הרווחת פרוטוטייפ (Prototype).
TZUR – UX Design
חשיבותו של מבחן שימושיות
אפיון חווית משתמש (UX Design) ועיצוב ממשק משתמש (UI Design) מציבים אתגר לא פשוט. לאורך התהליך מעורבים גורמים לרבים, עולות תהיות שונות, אבל בעיקר נשאלת השאלה: האם ממשק המשתמש שאפיינו ועיצבנו בעמל כה רב ישיג את המטרות העסקיות?
כדי לענות על השאלה הזו, עלינו להעמיד את ממשק המשתמש במבחן, באמצעות מספר כלים.
TZUR – UX Design
אפיון חוויית משתמש במובייל – אדפטיב, רספונסיב ומה שביניהם
היום כבר ברור שאפיון חוויית משתמש במובייל אינו מותרות. בין אם מדובר באתר אינטרנט, אפליקציה או מוצר, סביר להניח שכ- 50% מהשימושים (ובמקרים מסוימים אף הרבה יותר) נעשים באמצעות המובייל – זה מיידי, זה נוח, זה נייד – זה מתבקש. בעולם נהוגות כיום מספר גישות מובילות של איפיון ועיצוב למובייל, שאפשר לפעול על פיהן, כל אחת מהן עשויה להתאים או לא להתאים במקרים שונים. מהן הגישות השונות ומהי הגישה המומלצת?
TZUR – UX Design
מהתנהגות צרכנים לחוויית משתמש – זה הסיפור שלנו
כולם מדברים על UX ועל UI, אבל לא הרבה שמים דגש על המקור הראשוני מהם מגיעים המומחים.
מעבר מהיר על דרישות הקבלה במשרות בתחום, מלמד שבפועל הרבה חברות מחפשות מעצבים גרפים (שמבינים UX) אך הן שמות מעט מדי דגש (אם בכלל) על התחום החשוב באמת - פסיכולוגיית התנהגות צרכנים.
מאמר החודש שלנו, מספר בקצרה את הדרך שעשינו משנת 2000 ועד היום - מהתנהגות צרכנים לחוויית משתמש...
TZUR – UX Design
😮 לא נמצא תוכן רלוונטי
אבל אם נתקלתם בתוכן מתאים - נשמח שתשלחו לנו באמצעות כפתור "הצעת תוכן"
אבל אם נתקלתם בתוכן מתאים - נשמח שתשלחו לנו באמצעות כפתור "הצעת תוכן"
😮 לא נמצא תוכן רלוונטי
אבל אם נתקלתם בתוכן מתאים - נשמח שתשלחו לנו באמצעות כפתור "הצעת תוכן"
אבל אם נתקלתם בתוכן מתאים - נשמח שתשלחו לנו באמצעות כפתור "הצעת תוכן"