מכון UED להעצמת משתמשים
לצפיה באתר
תיאור
מכון UED להעצמת משתמשים הוא מכון מחקר אקדמי עצמאי ששם לו למטרה לחקור, לפתח, ליישם, להפיץ וללמד את שיטת UED. השיטה הינה שיטת אפיון של מוצרים דיגיטליים שבאה לענות על הצורך של משתמשים בהעצמה באמצעות הטכנולוגיה.
המכון הוקם ב-2017 בידי ד"ר דוד גלולה, שחוקר את תחום העצמת משתמשים כבר משנת 2009, ואליו חברו חוקרים ומומחים כמו ד"ר הדר רונן, ישי כהן, ד"ר עופר מונר, ד"ר עדי כץ, רווית בר-נור, אייל וייסבין ועוד.
פודקאסט
שיתוף
עיצוב מעצים משתמש: הרחבת היררכיית הצרכים של המשתמשים
בעבר משתמשים הסתפקו במוצר פונקציונלי בלבד או בחוויה נעימה. עם התפתחות הטכנולוגיה ישנה ציפייה מצידם לקבל מימד נוסף מהמוצר הדיגיטלי. ציפייה זו יוצרת צורך הנמצא ברמה גבוהה יותר מ-UX ועליו מעצבי מוצר צריכים לענות בעזרת העצמת משתמשים. כלומר, לחזק ולתת מקום למשתמשים לממש את יכולותיהם, להגדיל את החוזקות שלהם ולשפר את אמונתם ומסוגלותם העצמית. נתחיל בתיאור מסגרת העצמת המשתמש, המאמר דן במודל המוצע ומסיים בהמלצות למחקר עתידי. אך תחילה, חשוב להבין אבני היסוד שעליהן מונחת העצמת המשתמש.
מכון UED להעצמת משתמשים
😮 לא נמצא תוכן רלוונטי
אבל אם נתקלתם בתוכן מתאים - נשמח שתשלחו לנו באמצעות כפתור "הצעת תוכן"
אבל אם נתקלתם בתוכן מתאים - נשמח שתשלחו לנו באמצעות כפתור "הצעת תוכן"
פרק 1 - ד"ר עופר מונר - איך להכניס פסיכולוגיה בכל אינטרקציה?
שלום לכולם וברוכים הבאים לפרק החדש של הפודקאסט - על טכנולוגיה ואנשים מבית מכון UED להעצמת משתמשים. בפודקאסט הזה אנחנו משוחחים בכל פרק עם אנשים מעניינים שרותמים את הידע שלהם על בני אדם על מנת ליצור מוצרים דיגיטליים טובים יותר עבור המשתמשים שלהם.
היי, אני ד"ר דוד גלולה, ראש מכון UED להעצמת משתמשים, מנכ"ל ProUX לפרוייקטי תוכנה וחווית משתמש ומרצה במכללות האקדמיות עמק יזרעאל ותל אביב יפו.
בפרק הזה אני מארח דוקטור שלא סיים בגרות מלאה בתיכון, גיק מחשבים שמצא את עצמו מלמד מחוננים כבר בגיל 21, תיאורטיקן צעיר שנזרק ישירות לאפיון של מערכת מורכבת בלי הכנות מוקדמת, וסופר שמצא את הדרך לשלב 3 אהבות גדולות שלו בחיים - טכנולוגיה, פסיכולוגיה והוראה - ל-570 עמודים של ידע מזוקק וצרוף עבור התעשיה. הדוקטור, כפי שהוא מכונה בקרב תלמידיו הרבים, או ד"ר עופר מונר כפי שהוא קורא לעצמו, הוא מאפיין עם נסיון בארץ ובחו"ל במערכות מורכבות, מייסד קורסי -הUX תחת UXER ומחבר הספר הפסיכולוגיה של האינטרקאציה.
בשיחה איתו, עברנו על התשוקות שלו ליצור טכנולוגיה טובה, הכרנו את הדרך שלו בתעשיה ובאקדמיה. לא פספסנו את ההזדמנות ללמוד כמה נושאים מתוך הספר החדש שלו. למדנו להבין את הנקודת המבט שלו על התחום בעבר, בהווה וגם בעתיד. לא פסחנו על השערת הנטפליקס ועל טיפים לאפיון מוצרים. מוזמנים לצלול ולהאזין לשיחה.
מכון UED להעצמת משתמשים
חווית משתמש - איך נכנסים לתחום, איך מתקדמים ומהו הדור הבא
!!! מדריך הווידאו המקיף לאיך נכנסים לתחום !!! הכל, הכל פה ! הקהילה הגדולה ברשת - #כולאלייק בשיתוף המכון להעצמת משתמשים קיימה פאנל מומחים הכולל את ד"ר עופר מונר (אנוכי), ד"ר דוד גלולה ומר טל סולומון על הדרכים לכניסה לעולם המרתק של אפיון חוויית משתמש. כל מה שרציתם לדעת בשעתיים צפייה. רוצים להכנס לתחום ה UX/UI? * מה זה בכלל אפיון חוויית משתמש? * מה ההבדל בין UX ל UI? * מה התפקיד של איש חוויית משתמש בפועל ומהם תפקידי המשנה? * מהם מסלולי הכניסה לתחום: תואר או קורס ואיזה רקע נדרש? * איך להתקבל לעבודה בתחום? מה מעסיקים רוצים לראות בתיק העבודות? מה השכר ? * איך מתקדמים? מה אופקי התעסוקה? * מה העתיד צופן למקצוע? על המשתתפים בפאנל: ד״ר עופר מונר - מייסד ובעלים של UXer – אפיון, ייעוץ והדרכת חוויית משתמש המנהל האקדמי של התוכנית ללימודי UX של לימודי חוץ אוניברסיטת חיפה שלוחת ת"א, מרצה לפסיכולוגיה ואפיון חוויית משתמש באקדמית ת"א יפו ובאוניברסיטת ת"א. ד״ר דוד גלולה - מנכ"ל חברת ProUX לפרויקטי תוכנה וחוויית משתמש, ראש מכון המחקר UED להעצמת משתמשים, מרצה לאינטראקצית אדם-מחשב במכללות האקדמיות עמק יזרעאל ותל אביב-יפו. טל סולומון - מוביל צוות העיצוב בחברת Redis, ומנהל מסלול הלימודים בפסיכולוגיה וחוויית משתמש במכללה האקדמית תל-אביב-יפו. תהנו 🙂
מכון UED להעצמת משתמשים
ד"ר דוד גלולה מסביר מה זה העצמת משתמשים ואיך עושים את זה נכון
ד"ר דוד גלולה - ראש מכון המחקר UED להעצמת משתמשים - מסביר בקצרה מה זה העצמת משמשים ואיך עושים את זה נכון.
העצמת משתמשים היא הדור השלישי בתכנון המפגש שבין הדיגיטל לבני האדם. היא שואלת לא רק איך בני אדם יצליחו להשתמש במוצר הדיגיטלי, ולא רק איך בני אדם יחוו חוויה מעולה בשימוש במוצר הדיגיטלי, אלא איך בני אדם יושפעו לטובה מחוץ לשימוש במוצר הדיגיטלי. מעניין אתכם?
מכון UED להעצמת משתמשים
הידעת וגם הועצמת: העצמת משתמשים - איך זה נראה בשטח? - ד"ר הדר רונן
ד"ר הדר רונן סיכמה את סשן ההרצאות בהתמקדות בשאלה "העצמת משתמשים הלכה למעשה, איך זה נראה בשטח?" תוך התבססות על רעיונות מההרצאות הקודמות. כחוקרת במכון, חברת סגל במרכז ללימודים אקדמיים באור-יהודה ומרצה לאינטראקציית אדם-מחשב, היא עסקה בשאלה כיצד לשנות הרגלים מזיקים, כמו צריכת יתר של נתרן ועישון. ד"ר רונן הציגה ניסוי שנערך בשיתוף עם ביה"ח בילינסון ואיגוד האינטרנט הישראלי, שבנה מערכת ממוחשבת לעזרה במטופלים להפחית צריכת נתרן. המערכת כללה מאגר מידע אישי יומי לכל מטופל, ויזואליזציה של המידע והשפעת פריטי המזון על כמות הנתרן היומית. המערכת העצימה את המטופלים באמצעות עקרון "ארגז החול", שאיפשר להם לשחק עם התפריט היומי ולראות את השפעת השינויים התזונתיים, והעצמאות בקבלת החלטות. המחקר הראה שהעצמת המטופלים הביאה לשינוי התנהגותי ולשיפור במדדי לחץ הדם שלהם. המכון מתכנן לערוך מחקרים נוספים בנושא.
מכון UED להעצמת משתמשים
כשסקיינט פגש את טרון: על אנושות, על טכנולוגיה ועל טכנולוגיה אנושית - ד"ר עופר מונר
ראשון המרצים היה ד"ר עופר מונר, ראש התוכנית ללימודי UX ביחידה ללימודי חוץ באוניברסיטת חיפה וראש התוכנית לתואר ראשון במדעי ההתנהגות עם התמחות באינטראקציית אדם־מחשב (HCI) במכללה האקדמית תל אביב-יפו ומחבר הספר Interaction Psychology, שעסק במהפכת המידע תחת הכותרת "כשסקיינט פגשה את טרון: על אנושות, על טכנולוגיה, על טכנולוגיה אנושית".ד"ר מונר פתח בהצגת ההיסטוריה של האנושות כחברה יוצרת כלים – החל מן הפשוטים ביותר, כגון אבן הצור והגרזן, וכלה בכלים המתוחכמים של ימינו: המחשבים והטלפונים החכמים. לפי ד"ר מונר, האדם פיתח ומפתח כלים כדי להשתלט על העולם, כדי לשפר את היכולות שלנו ולתת להן ביטוי חזק יותר וכדי לשפר את התקשורת שלנו עם בני אדם אחרים. הכלי המתוחכם ביותר, שבו כולם מחזיקים, הוא הטלפון החכם; בטלפון ממוצע כזה יש כוח חישוב שדי בו כדי לשגר חללית לירח, וגם הוא נועד לאפשר לנו יכולת תקשורת רחבה עם העולם כולו ולהרחיב את יכולותינו ולהשלים חוסרים כגון בעיות זיכרון, קשיי התמצאות ועוד.אחת התוצאות של השינויים הללו היא שהמשאב החשוב ביותר כיום הוא מידע. בתחילה התאפשרה גישה למידע מסונן ומהונדס בלבד, אבל כיום הרשת מספקת "מידע נא" (RAW) שמגיע ממקורות שונים ורבים באיכות משתנה. עוד אחת מתוצאות מהפכת המידע היא שהמשתמשים בטכנולוגיה הולכים ונהפכים בעצמם למוצר – כשהמטרה של החברות הגדולות היא שהמשתמשים ייצרו תוכן שייצרך על ידי משתמשים אחרים ויגדיל את ההתמכרות לפלטפורמה ואת יכולת המכירה של החברות. ד"ר מונר הפציר בקהל להילחם עבור המשתמשים, ולדרבן את המאבק למען המשתמשים כדי שלא יהפכו למוצר, כאשר מעצבי הטכנולוגיה חייבים לזכור תמיד שהמשתמשים הם לפני הכל בני אדם. כך, סקיינט מנצחת את טרון.ד"ר מונר סיכם את הרצאתו בקביעה שמטרת מכון המחקר UED היא למנוע מצב שבו המשתמשים הופכים למשרתיה של הטכנולוגיה ולקדם מציאות שבה אנחנו השולטים בטכנולוגיה והיא משמשת בעיקר לטובתנו.
מכון UED להעצמת משתמשים
UED - המתכון להעצמת משתמשים - ד"ר דוד גלולה
ד"ר גלולה, ראש מכון המחקר האקדמי UED ומנכ"ל חברת ProUX, פתח את הרצאתו בהצהרה ש"העצמה אינה יעד אלא מסע" והמשיך לתאר כיצד אנחנו מועצמים בכל רגע בחיינו. הוא סקר את התפתחות תחום אינטראקציית אדם-מחשב (HCI), מהתקופה בה האדם היה משרת המחשב ועד להתפתחות תחום חוויית המשתמש (UX), המעמיד את חוויית המשתמש במרכז. בהמשך, ד"ר גלולה תיאר את מהפכת העצמת המשתמשים (UED), המתמקדת בשליטה, עצמאות, מסוגלות עצמית ומשמעות. הוא הציג את עקרונות שיטת UED: העצמה מרחיבה, כיוּון לנתיב מרכזי, והשפעה ארוכת טווח. לסיום, ד"ר גלולה הציג עקרונות עיצוב מעצימים מהמחקר שערך, והדגים כיצד לעצב מערכות שמעצימות את תחושת השליטה, העצמאות, המסוגלות העצמית והמשמעות של המשתמשים, באמצעות מתן כלים לתכנון וניבוי, עידוד עצמאות, מתן מקום להתנסות בטוחה, והצפת משמעות הפעולות של המשתמשים.
מכון UED להעצמת משתמשים
בינה מלאכותית - מייתרת את האדם או מעצימה אותו?
הרצאתו של ד"ר דוד גלולה ראש המכון על המתח בין בינה מלאכותית והעצמת משתמשים בכנס טלדן ה-34 ליישומי מידע. ד"ר גלולה הציע חזון, נחמה ומשימה. חזון בקולו של צ'רלי צ'פלין. קצת נחמה לכל האנשים המפחדים מהבינה המלאכותית באמצעות משחקי השחמט והגו. אבל בעיקר הטיל משימה כבדה על יצרני הטכנולוגיה בעולם לקחת על עצמם - להסיט את ספינת הבינה המלאכותית להעצים את בני האדם ואת האנושיות.
מכון UED להעצמת משתמשים